Je hoort het weleens: “Ik heb een Bad Hair Day”. Dat bekent meer als “mijn haar zit niet goed”. Het betekent meestal ook dat je, je slecht voelt. Op dat gevoel speelt de markt voor haarverzorgingsproducten in en zeker de markt voor haargroeimiddelen in. De angst om kaal te worden. De markt voor haargroeimiddelen is heel groot en het rare is dat haargroeimiddelen waarvan de Consumentenbond in 2003 al beweerde dat ze niet werkten en weggegooid geld waren, die haargroeimiddelen heden ten dage nog op de markt zijn.
Tot nu toe zijn er maar 3 producten waarvan medisch is bewezen dat ze kunnen werken. Uiteraard niet bij iedereen maar bij veel mensen wel. Deze productenn zijn: Minoxidil, Finasteride (Propecia), en de HairMax Laserkam. De Hairmax Laserkam is door de FDA toegelaten als hulpmiddel bij haaruitval. Daarnaast zijn er honderden producten waaronder lotions, shampoo, s, vitamines, etc. die beweren kaalhoofdigheid te voorkomen en splinternieuwe haren te geven.
Het geval is dat in veel van die onbewezen middelen ingrediënten zitten die je overal kan krijgen en waarvoor geen recept benodigd is. Zijn al die middelen dan kwakzalverij? En daar nu zit het probleem. Daar er in die middelen ingrediënten zitten waarop je geen octrooi (patent) meer krijgen zal niemand kostbare onderzoeken financieren om een eventuele werkzaamheid aan te tonen. Als dan wellicht bewezen wordt dat het middel wel werkt kan elkeen het direct nabootsen. Er is dan dus geen droog brood aan te verdienen.
Ook die zie je de laatste tijd regelmatig in de winkels liggen. Die werking is echter heel gemakkelijk te verklaren. Gedurende het reinigen vormt er zich een laagje van bijvoorbeeld collageen om de haren waardoor het haar in diameter dikker wordt. Bij de volgende wasbeurt met een normale shampoo is dat effect weer weg.
Het klopt dat vitamine B-complex vereist is voor haar- en nagelgroei maar dan wel behaald uit voeding of voedingssupplementen. Uitwendig vitamine B-complex kan nooit bij de haarfollikel aankomen. Als die vitamine zo diep in de huid zou kunnen doordringen spreken we van een medicijn en is dan onderhevig aan strenge medische toelatingseisen.
In de Verenigde Staten moet je claims met betrekking tot werkzaamheid aantonen. Onlangs nog is een fabrikant van een middel waarvan de werkzaamheid niet kon worden aangetoond veroordeelt tot enkele miljoenen geldboete. In de jaren negentig kregen zelfs de grote cosmeticahuizen zoals Lancôme, L,Oreal etc. moeilijkheden met hun reclame-uitingen en verpakkingen. Een voorbeeld hiervan is: “Dringt diep door in de huid” De FDA oordeelde heel makkelijk dat als het beweerde waar was die middelen bij de geneesmiddelenwet hoorden en dat het product dan aan de vereiste medische onderzoeken moest worden onderworpen.
Dat heeft de cosmetica industrie in die tijd heel veel geld gekost om alle promotie en alle verpakkingen aan te passen want ze wilden schoonheidsmiddelen fabrikant blijven en geen geneesmiddelenindustrie. Hier in Nederland mag je nog steeds verklaren, en ik citeer hier een promotie: “Klinisch onderzoek heeft aangetoond dat na twee maanden aanwenden van (naam product) bij 90 % de kaalhoofdigheid verminderde en bij 80 % de haargroei toenam”. Afgezien van het feit dat dit rekenkundig niet klopt is dit niettemin wel een forse claim. 90% waarvan? 80% waarvan? Haarborstels, tandenborstels, muizen? Of mensen? Oh ja, het product geeft ook nog meer volume.
Voordat u een product koopt denk dan even goed na over de beweringen met betrekking tot dat product. Echt, een product dat bewezen heeft te functioneren hoeft geen gebruik te maken van die claims. Die zie je terug in het acht uur journaal zoals bij Minoxidil en Propecia gebeurde. Ook de dagbladen zullen er over berichten.
Finasteride is getest op mannen en als zodanig geaccepteerd door de gezondsheidsautoriteiten voor aanwending bij mannen met alopecia . Wel is er een recept voor noodzakelijk.
Er zijn echter nog wel artsen die finasteride ook bij dames voorschrijven .
Ja, in pricipe kan een medicus alle medische handelingen verrichten waarvan hij / zij denkt dat het de patiënt kan baten . Weliswaar is het zo dat een basisarts zich niet zal laten verleiden tot het doen van een open hartoperatie, echter in pricipe is hij bevoegt. Als er eventueel problemen komen door zijn handelen weet de tuchtraad wel raad met hem of haar.
Twee artsen in de Verenigde Staten hebben een studie voltooid over alopecia bij dames . Het was al bekend dat dames na de overgangsjaren niet reageerden op het gebruik van finasteride. Door deze bevindingen gingen de onderzoekers zich afvragen of ze in dit geval wel te maken hadden met Alopecia Androgenetica (erfelijke alopecia ). Verschillende studies wezen dikwijls weer op het tegendeel. Dus nochtans een erfelijke element?
Omdat finasteride een hormonaal middel is moet voorkomen worden dat men het nodeloos gaat slikken. Om dat te voorkomen is er een test , de HairDX test , die kan uitwijzen of de alopecia een erfelijke oorzaak heeft of niet. Die test was er al voor mannen maar is nu ook beschikbaar gekomen voor dames. U kunt meer informatie over deze test vinden op www.hairdx.nl
Introductie nieuwe Revivogensite Door de toenemende vraag naar Revivogen is besloten voor dit product een afzonderlijke website te maken.
Op deze site vind u alle informatie die u nodig heeft om zo de beste conclusie te trekken. Denk hierbij aan demonstratie filmpjes, gebruiksaanwijzing en diverse rapportages.
Sinds kort is er een nieuwe handige spray vorm van Revivogen Scalp Therapy waardoor het nu nog makkelijker is om te gebruiken.
Naast de nieuwe spray verstuiver is ook de samenstelling van de lotion iets aangepast. Daarbij heeft Revivogen een verbeterde samenstelling waardoor de werking nog beter is. In de nieuwe formule is er gebruik gemaakt van Caffeïne. Door het verbeteren van de effectiviteit en verbeteringen in de uitstraling, gevoel en de geur van Reviogen Scalp Therapy wordt zo de gebruikservaring verbeterd.Ook is er op de nieuwe site van Revivogen een artikel over een rechtszaak dat in Amerika bezig is over Propecia. De aanklacht is dat Propecia en Proscar het seksuele leven van verschillende mannen heeft geruïneerd en de fabrikant heeft nagelaten artsen te waarschuwen tegen deze mogelijke bijwerkingen. Lees hier het volledige bericht. Zodra er hier meer informatie over is vind u dat uiteraard meteen op www.revivogen.nl
Nu zonder net snoer dus makkelijker in gebruik. Uiteraard FDA - proef, lees alles over deze FDA-test hieronder.
De methode om uw haar weer dikker te krijgen. Tot eind Juli 2011 van € 595,- voor € 495,-
Uiteraard kunt u altijd eerst een vrijblijvend consult gesprek aanvragen voor een analyse van uw haarkwaliteit, uitval. Kompleet met een op maat gesneden advies. Aanvraag gratis consultgesprek. Direct bellen kan natuurlijk ook (010-4623011), om direct een gratis en vrijblijvend consult afspraak kunt maken op de tijd die u past.
FDA 510(k) MEDICAL DEVICE CLEARANCE: EFFICACY OR JUST SAFETY? 510(k) submission is primary mechanism medical devices are accepted into US market Submission has to demonstrate "substantial equivalency". Many submissions require efficacy data from well controlled clinical studies HairMax submission contained results of large clinical study proving efficacy Submission process is rigorous leading to clearance which requires adherence to strict manufacturing and quality controls. The HairMax is only home use device given FDA Clearance for marketing* The 510(k) submission is the primary mechanism by which medical devices are accepted to the market in the USA. The FDA requires data to back equivalence claims, descriptive data and performance data to support this type of submission. There is a general misperception that the FDA clears medical devices for marketing only based on proof of the safety. That assumption is not correct in all cases, as there is also an analysis undertaken to review clinical data to substantiate the medical claims for a new device. The purpose of a 510k submission to the FDA is to demonstrate that a device is "substantially equivalent" to a predicate device (one that has been cleared by the FDA or marketed before 1976). The submission compares and contrasts the subject and predicate devices, explaining why any differences between them should be acceptable. While human data is not required for all 510(k), in many cases efficacy data from well-controlled clinical studies are required especially for new indications. According to an official with the FDA, "Many of 510(k) submissions contain or require clinical data to demonstrate substantial equivalence". This is especially true for a new indication such as "promotion of hair growth" with lasers. The HairMax LaserComb was subject to this more stringent requirement and the submission of a large clinical study complying with all Good Clinical Practices in support of the efficacy of the device, led to the clearance to market the HairMax LaserComb by the FDA in 2007. There have been allegations that the 510(k) process for clearing new medical devices might be ‘cursory'. In a letter to the N.Y. Times newspaper in November 2008, the Director of the Center for Devices and Radiological Health, FDA responded to this allegation as follows:
"..........under the congressionally established 510(k) process, the FDA often reviews laboratory and clinical data to substantiate the medical claims for a new device, based on the product's nature and potential risk.
The data are then reviewed by experts within, and sometimes outside, the FDA. The 510(k) process is an important tool for ensuring that devices entering the market do not raise new questions regarding safety or effectiveness"
In conclusion, the 510(k) submission process is a rigorous one that leads to clearance to market a device, but also requires adherence to strict manufacturing and quality controls. The HairMax LaserComb is the only Laser Phototherapy Device to be given clearance to market by the FDA for the regrowth of hair in males with certain classes of androgenetic alopecia.
Tenslotte kijk ook even naar het volgende: Het verhaal van Lacey, 25 jaar. Zij lijdt aan haarverlies op haar jonge leeftijd. Ze spreekt op deze video met Dr. Craig Ziering, een specialist op het gebied van haarproblemen. Hij demonstreert haar de klinieklaser, the Revage 670 genaamd die onlangs door de FDA is erkend als hulpmiddel tegen haarverlies.